Який алгоритм оформлення свідоцтва про народження дитини за кордоном? – куди звернутись, які документи подаються, що робити, якщо вам відмовлено у державній реєстрації народження дитини.
Державну реєстрацію актів цивільного стану громадян України, які проживають або тимчасово перебувають за кордоном, проводять дипломатичні представництва і консульські установи України. Таким чином реєстрація народження дитини провадиться консулом з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та по батькові.
Реєстрація народження, а також видача свідоцтва про реєстрацію цього акту цивільного стану проводиться без стягнення консульського збору. За результатами реєстрації цього акту видається свідоцтво про народження.
Які документи подати:
Чи можуть відмовити у реєстрації народження дитини, якщо у консульській установі відсутній доступ до Державного реєстру актів цивільного стану?
Так, за тимчасової відсутності доступу до Державного реєстру актів цивільного стану громадян заява про державну реєстрацію акту цивільного стану подається, а актовий запис цивільного стану складається в паперовій формі без використання програмних засобів ведення цього реєстру з подальшим обов’язковим внесенням відомостей цього актованого запису до Державного реєстру актів цивільного стану громадян протягом п’яти робочих днів з дня відновлення такого доступу.
Від 2023 року Дипломатичні установи України за кордоном мають право користуватися Державним реєстром актів цивільного стану громадян. Тобто, можуть проводити держреєстрацію актів цивільного стану, вносити зміни до них, поновлювати й анульовувати їх, зокрема, й свідоцтво про народження.
Що робити, якщо у консульстві вам відмовили у державній реєстрації народження дитини?
У разі відмови особі в проведенні державної реєстрації народження (у зв’язку з відсутністю документа закладу охорони здоров’я або медичної консультаційної комісії, що підтверджує факт народження), особа може звернутись до суду з заявою про встановлення факту, що має юридичне значення.