Національна соціальна сервісна служба України (далі – Нацсоцслужба), центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики і який реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, захисту прав дітей, здійснення державного контролю за дотриманням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки та за дотриманням прав дітей.
Нацсоцслужба діє відповідно до Конституції України, законів України та на підставі Положення про Національну соціальну сервісну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.08.2020 № 783 (зі змінами).
У питаннях реалізації прав громадян на звернення Нацсоцслужба керується Конституцією України та Законом України “Про звернення громадян”.
За період з 01.07.2023 по 30.09.2023 до Нацсоцслужби надійшло 3 236 звернень громадян з різних регіонів України, що на 3 313 або 50 % звернень менше, ніж за відповідний період 2022 року (6 549 звернень). Із зазначеної кількості звернень (3 236) за формою надходження надійшло:
Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до Нацсоцслужби надійшло від громадян таких регіонів:
❖ м. Києва (415, або 12,8 %);
❖ Харківської області (316, або 9,8 %);
❖ Київської області (258, або 7,9 %).
❖ Херсонської області (246, або 7,6 % );
❖ Дніпропетровської області (242, або 7,5 %);
❖ Донецької області (197, або 6,1 %);
❖ Одеської області (192, або 5,9 %);
❖ Запорізької області (163, або 5,0 %);
❖ Львівської області (140, або 4,3 %);
❖ Полтавської області (106, або 3,3 %).
Найменша кількість звернень громадян надійшла з таких регіонів:
❖ Івано-Франківської області (99, або 3,1 %);
❖ Миколаївської області (96, або 2,9 %);
❖ Чернігівської області (89, або 2,7 %);
❖ Відсутній запис (82, або 2,5 %);
❖ Закарпатської області (72, або 2,2 %);
❖ Черкаської області (67, або 2,1 %);
❖ Луганської області (63, або 1,9 %);
❖ Вінницької області (60, або 1,8 %);
❖ Житомирської області (59, або 1,8 %);
❖ Сумської області (52, або 1,650 %);
❖ Чернівецької області (50, або 1,5 %);
❖ Кіровоградської області (44, або 1,3 %);
❖ Рівненської та Хмельницької областей (по 35, або 1,1 %);
❖ Волинської та Тернопільської областей (по 29, або 0,9 %).
Протягом звітного періоду до Нацсоцслужби анонімних звернень не надходило, проте надійшло 1 105 повторних звернень громадян, що складає 34,1 % від загальної кількості звернень.
Окремо слід відзначити надходження 1 281 звернення від внутрішньо переміщених осіб, які вимушено покинули свої домівки через бойові дії, що складає 40 % від загальної кількості звернень.
Із 3 236 звернень, що надійшли до Нацсоцслужби за період з 01.07.2023 по 30.09.2023, громадяни порушували наступні питання:
За звітний період Нацсоцслужбою проведено 162 особистих прийомів громадян спеціалістами структурних підрозділів апарату Нацсоцслужби. Із них, надано консультацій та усні роз’яснення, які не потребували додаткового вивчення 107 та залишено 55 письмових заяв, які потребували додаткового вивчення. На всі звернення громадян які надходять до Нацсоцслужби надається вичерпна відповідь та роз’яснення в межах компетенції та функціональних обов’язків.
Із загальної кількості звернень громадян (3 236), які надійшли до Нацсоцслужби протягом звітного періоду, окрему кількість становлять:
Загальний стан опрацювання звернень громадян протягом звітного періоду за результатами їхнього розгляду такий:
У цілому робота зі зверненнями громадян у Нацсоцслужбі спрямована на якісний і своєчасний розгляд та забезпечення конституційного права громадян на звернення, оскільки саме це дає можливість визначити, які саме питання найбільш гостро хвилюють громадян України, у сфері соціального захисту населення та захисту прав дітей.