• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • In English
Довідка про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до Національної соціальної сервісної служби України за 2023 рік

Національна соціальна сервісна служба України (далі – Нацсоцслужба), центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики і який реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, захисту прав дітей, здійснення державного контролю за дотриманням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки та за дотриманням прав дітей.

Нацсоцслужба діє відповідно до Конституції України, законів України та на підставі Положення про Національну соціальну сервісну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.08.2020 № 783 (зі змінами).

У питаннях реалізації прав громадян на звернення Нацсоцслужба керується Конституцією України та Законом України “Про звернення громадян”.

За 2023 рік до Нацсоцслужби надійшло 17 277  звернень громадян з різних регіонів України, що на 3 690 або 21,36 % звернень менше, ніж за відповідний період 2022 року (20 967 звернень). Із зазначеної кількості звернень (17 277) за формою надходження надійшло:

  • електронною поштою – 4 053; 
  • засобами поштового зв’язку – 433
  • через органи влади, у т.ч. СЕВ ОВВ – 8 927;
  • через Державну установу «Урядовий контрактний центр» – 3 181
  • на особистому прийомі – 322;
  • через гарячу телефонну лінію Нацсоцслужби – 361.


У свою чергу слід зазначити, що за період з 01.10.2023 по 31.12.2023 до Нацсоцслужби надійшло 2 922  звернень громадян з різних регіонів України, що на 1 023 або 35% звернень менше, ніж за відповідний період 2022 року (3 945 звернень).

Із зазначеної кількості звернень (2 922) за формою надходження надійшло:

  • електронною поштою – 946;
  • засобами поштового зв’язку – 101;
  • через органи влади, у т.ч. СЕВ ОВВ – 1 311;
  • через Державну установу «Урядовий контрактний центр» – 448;
  • на особистому прийомі – 66;
  • через гарячу телефонну лінію Нацсоцслужби – 47.

Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до Нацсоцслужби надійшло від громадян таких регіонів:

❖ Харківської області (2 345 або 13,5 %);

❖ м. Києва (2 142, або 12,4 %);

❖ Дніпропетровської області (1 362, або 7,8 %);

❖ Київської області (1 268, або 7,3 %);

❖ Херсонської області (1 264, або 7,3 % );

❖ Донецької області (1 071, або 6,2 %);

❖ Запорізької області (994, або 5,7 %).


Найменша кількість звернень громадян надійшла з таких регіонів:

❖ Одеської області (868, або 5,03 %);

❖ Львівської області (744, або 4,3 %);

❖ Миколаївська область (521 або 3,02%);

❖ Луганської область (481, або 2,79 %);

❖ Івано-Франківська область ( 450 або 2,6%)

❖ Полтавської області (436, або 2,5 %).

❖ Закарпатської області (378 або 2,19%

❖ Чернігівської області (327, або 1,9 %);

❖ Черкаська область (331 або 1,92%);

❖ Вінницької області (310 або 1,8 %);

❖ Сумської області (307, або 1,78 %);

❖ Рівненської області (249, або 1,45 %);

❖ Житомирської області (247, або 1,43 %);

❖ Кіровоградської області (228 або 1,32%)

❖ Хмельницької області (207 або 1,2%

❖ Чернівецької області (189, або 1,1 %);

❖ Тернопільської області (175 або 1,02%)

❖ Волинської області (134 або 0,78%)

Протягом 2023 року анонімних звернень до Нацсоцслужби не надходило, проте надійшло 4 985 повторних звернень громадян, що складає 28,8 % від загальної кількості звернень.
Окремо слід відзначити, що протягом 2023 року до Нацсоцслужби надійшло 9 202 звернення від внутрішньо переміщених осіб, які вимушено покинули свої домівки через бойові дії, що складає 53,2 % від загальної кількості звернень.

Із 17 277 звернень, що надійшли до Нацсоцслужби за звітний період громадяни порушували наступні питання:

  • соціальний захист внутрішньо переміщених осіб – 9 263 (53,61 %);
  • державні соціальні виплати, одноразова натуральна допомога «пакунок малюка» – 3 637 (21,05 %);
  • усиновлення та захист прав дітей – 711 (4,11 %);
  • субсидії та пільги на житлово-комунальні послуги – 873 (5,05 %);
  • соціальні послуги (послуга соціального працівника та послуга «муніципальна няня») – 873 (5,05 %);
  • забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації – 806 (4,66 %);
  • санаторно-курортне лікування – 173 (1,00 %);
  • забезпечення житлом осіб з числа дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування (субвенція) – 32 (0,18 %);
  • інші питання – 1 356 (7,84%).

За звітний період Нацсоцслужбою проведено 843 особистих прийомів громадян спеціалістами структурних підрозділів апарату Нацсоцслужби. Із них, надано консультацій та усні роз’яснення, які не потребували додаткового вивчення 543 та залишено 297 письмових заяв, які потребували додаткового вивчення.

На всі звернення громадян які надходили до Нацсоцслужби протягом 2023 року надано вичерпні відповіді та відповідні роз’яснення у межах компетенції та функціональних обов’язків.

Із загальної кількості звернень громадян (17 277), які надійшли до Нацсоцслужби протягом 2023 року, окрему кількість становлять:

  • звернення (клопотання) – 16 389;
  • пропозиції (зауваження) – 35;
  • скарги – 853.

Загальний стан опрацювання звернень громадян протягом звітного періоду за результатами їхнього розгляду такий:

  • вирішено позитивно – 1 819;
  • надано роз’яснення – 10 306;
  • переадресовано за належністю до інших органів, відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян» – 424;
  • повернуто автору відповідно до статей 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян» – 16;
  • не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян» – 4;
  • відмовлено у задоволенні – 4;
  • вирішено частково – 4 616, направлено на розгляд до органів місцевого самоврядування з питань захисту населення та заявнику (із наданням інформації про внутрішньо переміщену особу, яка міститься в базах). За результатами розгляду відповідь органу місцевого самоврядування з питань захисту населення надається заявнику і Нацсоцслужбі;
  • перебувають на розгляді – 88.

У цілому робота зі зверненнями громадян у Нацсоцслужбі спрямована на якісний і своєчасний розгляд та забезпечення конституційного права громадян на звернення, оскільки саме це дає можливість визначити, які саме питання найбільш гостро хвилюють громадян України, у сфері соціального захисту населення та захисту прав дітей.

Довідка про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до Національної соціальної сервісної служби України за 2023 рік

Довідка про роботу із зверненнями громадян, що надійшли до Національної соціальної сервісної служби України за ІІІ квартал 2023 року

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux