• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • In English

Інформація щодо розгляду звернень та прийому громадян


Порядок складання, подання і розгляду звернень громадян,  які надходять до Нацсоцслужби (заяв, скарг, пропозицій)


Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

Розгляд звернень громадян в Нацсоцслужбі здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у медіа, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348.

Види звернень громадян:


Звернення може бути усним або письмовим.
Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв'язку через визначені контактні центри, «гарячі» телефонні лінії та записується (реєструється) посадовою особою. 

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.

Вимоги до письмового звернення:

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина (поштовий індекс, область, район, населений пункт, назву вулиці, номери: будинку (корпусу, квартири), викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Зміст звернення має бути стислим та інформативним, містити конкретні факти по суті питання.

Надання достовірної інформації є необхідною умовою для компетентного розгляду звернення.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, відповідно до частини восьмої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» повертається заявнику з відповідними роз'ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

Відповідно до статті 8 Закону України «Про звернення громадян» письмове звернення без зазначення місця проживання, а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним та розгляду не підлягає.

Вимоги до електронного звернення:

Електронне звернення є різновидом письмового звернення. 

Згідно з частиною сьомою статті 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні громадянина має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

В електронному зверненні також має бути зазначено електронну адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.

Електронне звернення може бути подано до Нацсоцслужби з використанням мережі Інтернет та засобів електронного зв’язку (надіслане на електронну адресу) у вигляді сканкопії чи фотокопії письмового звернення з підписом* заявника із зазначенням дати та місця проживання або підписане кваліфікованим електронним підписом.

Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, відповідно до частини восьмої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» буде повернуто заявнику із відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

Як подати звернення до Нацсоцслужби:

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до Нацсоцслужби особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства на адресу:  вул. Еспланадна, 8/10, м. Київ, 01601.

Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення) на електронну адресу: info@nssu.gov.ua або шляхом заповнення електронної форми.

Форма подання електронного звернення.

При надсиланні електронного звернення шляхом заповнення електронної форми, застосування електронного цифрового підпису не вимагається.

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено.

Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

Для подання звернень у телефонному режимі  громадянам слід звертатись на урядову «гарячу лінію»  за безкоштовним телефоном: 1545

Інформацію стосовно стану розгляду звернень громадян, що надійшли до Нацсоцслужби можна отримати за телефоном безкоштовної «гарячої» телефонної лінії Нацсоцслужби 0 800 505 213.

!! Під час повітряної тривоги телефон «гарячої» телефонної лінії Нацсоцслужби не працює.


Особистий прийом громадян

Особистий прийом громадян керівництвом Нацсоцслужби проводиться відповідно до Графіку особистого прийому громадян в Національній соціальній сервісній службі України.

Попередній запис громадян на особистий прийом до керівництва Нацсоцслужби здійснюється за телефоном безкоштовної «гарячої» телефонної лінії Нацсоцслужби 0 800 505 213, не пізніше ніж за п’ять робочих днів до дати прийому:

з понеділка по четвер – з 10.00 до 13.00 та з 14.00 до 17.00;

у п’ятницю з 10.00 до 13.00 та з 14.00 до 15.30

Напередодні святкових і неробочих днів проведення попереднього запису громадян на особистий прийом скорочується на одну годину.

Особистий прийом громадян спеціалістами самостійних структурних підрозділів Нацсоцслужби проводиться без попереднього запису щодня, крім вихідних і святкових днів за адресою: вул. Еспланадна, 8/10, м. Київ (громадська приймальня Міністерства соціальної політики України).

_____________

*Примітка: відповідно до визначення, наведеного в Юридичній енциклопедії, підпис визначається як «графіч. начерк, який означає особу його виконавця і здійснюється нею з метою посвідчення документа або підтвердження відомостей, що містяться у док-ті й свідчать про певне відношення до них того, хто розписується» (Юридична енциклопедія; В 6 т./ Редкол.: Ю70 Ю.С. Шемшученко (голова редкол.) та ін. – К.: «Укр. енцикл.», 1998. ISBN 966-7492-00-1), а згідно з Великим тлумачним словником української мови підпис – це «прізвище або ініціали, написані власноручно під текстом, малюнком, картиною і т. ін., як свідчення авторства або потвердження чого-небудь» (7-е видання: Великий тлумачний словник української мови (з Дод., допов. На CD)/Уклад. і голов. Ред. В.Т. Бусел – К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2009 – 1736 с.: іл. – ISBN 966-569-013-2).

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux