Порядок складання і подання до Нацсоцслужби звернень (заяв, скарг, пропозицій)
Розгляд звернень громадян здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян” та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348.
Відповідно до статті 8 Закону України „Про звернення громадян” письмове звернення без зазначення місця проживання, а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним та розгляду не підлягає.
Національна соціальна сервісна служба України інформуємо вас про те, що відповідно до частини шостої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
Отже, електронне звернення є різновидом письмового звернення. Відповідно, електронне звернення – це письмове звернення надіслане з використанням мережі Інтернет та засобів електронного зв’язку.
Водночас звертаємо вашу увагу на те, що згідно з частиною сьомою статті 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні громадянина має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надісланні електронного звернення не вимагається.
З урахуванням викладеного підпис громадянина в електронному зверненні може бути відсканованим, сфотографованим тощо.
Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, відповідно до частини восьмої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» буде повернуто вам із відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.
Як подати звернення до Нацсоцслужби:
Для подання звернень у телефонному режимі громадянам слід звертатись на урядову «гарячу лінію» за безкоштовним телефоном: 1545
Інформацію стосовно стану розгляду звернень громадян, що надійшли до Нацсоцслужби можна отримати за телефоном 0 800 505 213.
Особистий прийом громадян
Особистий прийом громадян спеціалістами самостійних структурних підрозділів Нацсоцслужби проводиться без попереднього запису щодня, крім вихідних і святкових днів за адресою: вул. Еспланадна, 8/10, м. Київ (громадська приймальня Міністерства соціальної політики України).